Thursday, November 4, 2010

-salam keazaman-

4th Nov 2010..today is my mum's bufday n also my bufday..satu keazaman yg perlu ku cipta n nekadkan..insyaAllah..segalanya aku ingin memulakan dgn yg baru..mohon kekuatan dari Maha Pencipta..byk yg aku ingin coretkan disini..tetapi segalanya hilang apabila aku dgn terkejutnya terlihat seseorang yg sanggup mengedit gambar Tuan Guru Nik Aziz sampai sebegitu rupa..xsanggup utk aku uploadkan ke dalam blog aku..aku bercerita kisah ini bkn atas dasar politik..tapi ini melibatkan penghinaan terhadap seorang ulamak..berdosa besar golongan tersebut..sebenci2 mereka pada politik pembangkang, p jgnlah sampai sanggup memburukkan wajah seorang ulamak..Demi Allah mengucap panjang bila aku tgok gmbar tu..dalam surah Al-Baqarah ayat 13 yg menafsirkan antara ciri2 org munafik adalah mereka yg sanggup menghina para ulamak yg lebih arif ttg agama Islam..mudah-mudahan golongan yg menghina TGNA diberikan petunjuk dan hidayah dariNYA..amin!!

Berbalik kepada keazaman ku sempena ulangthun kelahiranku ini, telah banyak ku luangkan masa utk muhasabahkan diri n berfikir n merenungkan kembali segala kekhilafan dan sejarah yang lalu..

1st adalah "persahabatan"..persahabatan aku dengan seseorang yg pernah ade pertelingkahan antara kami..pagi tadi semasa aku otw ke opiz, seketika segala kisah lalu terbayang..terutama nasihat mak aku..jangan mudah kasihankan orang..tgok dlu org tu camner..n bila dikaitkan dgn "persahabatan" ini, ingin aku selak kembali kisah itu secara ringkasnya..kerana adenyer perasaan kasihan itulah,aku dgn redhanya mengundurkan diri n menyerahkan cinta aku pada org lain..walaupun pada masa tu aku belom mengenali seseorang itu dgn sejelasnya..pengorbanan yg aku rasa ntahlah..BIARLAH IA MENJADI SEJARAH..no word to say..seringkasnya, pagi ini aku dgn luhurnya memohon maaf dgn seseorang itu..aku taw jika dikisahkan kembali kisah dulu,100% aku xbersalah..N mungkin seseorang itu pon sama..tapi kisah seterusnya..biarlah aku memohon maaf dgn penuh keluhuran..bermula detik ini aku ingin memulakan dari sifar..aku xmahu ade kebencian dari sesiapa pun...kepada seseorang itu,mohon sejuta kemaafan..akan ku akhiri segalanya pada saat ini..

2nd....aku juga byk mghbiskan jerih perih fikiranku utk menghentikan sgla kebencian n segala mazmumah dalam diri aku..kisah semalam adalah sejarah..n yg esok adalah permulaan..moga Allah mnguatkan keimanan aku...

3rd...segala kebaikan dlu ingin ku putarkan kembali..moga Allah merahmati segala perancanganku..

4th..rezekiku yg bakal tiba esok..akn ku syukuri dgn sebaiknya...

utk seterusnya..biarlah ia tersusun elok..sesungguhnya pengaturan Allah adalah terbaik utk hamba2NYA..amin...

 one more..
thanks to my mum-in-law cz wish my besday ..ni msg mak kt anset aku
"Salam slmt hr jadi moga2 pnjg umur d murahkan rezki"
thanks mak!

No comments:

Post a Comment