Tuesday, November 2, 2010

-sahabat-

istimewa buat yg bernama sahabat...

Kadangkala kita sering mencari,
Sedangkan kekeliruan telahpun terjawab..
Kadangkala kita berlari,
Sedangkan realiti sudahpun pasti..
Kadangkala kita memikirkan erti sebuah kehidupan,
Sedangkan alam kekal kita abaikan..
Tanyalah diri, di bumi nyatakah kita berdiri???


 
Sahabatku,
Jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah,
Jika aku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah pencipta,
Jika aku lemah tidak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga,
Jika diantara kita ada tembok yang memisah, ajaklah aku meleraikan segera,
Jika pernah hatimu terluka,luahkanlah agar aku berubah,
Dan jika esok ku lena tanpa terjaga, iringilah doaku dengan kalungan doa..
Berjanjilah sahabat, ukhwah kita utk selamanya...

No comments:

Post a Comment