Monday, November 22, 2010

-aidiladha 2010-

Assalamualaikum to all bloggers..

dah lama rasanya x update my blog..biarpun baru 5hari..cz 5days aku xde kt cni..dh trbg kt kampung tercinta..so,rini rase cm nk story la ckt2 spnjg raya aidiladha tahun ni..

SELASA(16/11/2010):
kol 2pm aku dh chow dari opiz..lik umah..hu3..b4 that,singgah kuaters jap tgok pe yg ptot b4 lik kg..kot de yg xterkunci..n then singgah beli kain tdung match ng baju ry..
6.30pm gerak lik kampung..2bji kete..1kete hubby,aku,mak,n baby..n another 1 faiz n kak ila..xjadi ikut sgi.besi cz cousin aku gtaw jalan kt kl dh jem giler..so ikut jelebu jewlaaa..singgah solat maghrib n isyak kt masjid pantai..then trus gerak...jln ok jew..p kete mmg byk..tu slow ckt..
lam kol11.30pm tu berenti kt perhentian benta,pahang..hubby aku ngantuk..nk berenti relax n mkan..mmg penuh ng manusia yg nk lik kg kt ctu..then sampai kt lipis xclap,hubby aku ngtok sesangat..so stop tepi jalan n tido jap..then,cousin hubby aku smpai kt ctu..kami trus gerak sm2.....

RABU(17/11/2010):
6.30am pagi raya yg hening we all smpaila di kg hubby aku kt pasir mas..after solat subuh,kiteorg tdo jew..penat nyer pasal..12jam lam kete mn xpenat..
1.30pm gerak lik umh aku kt wakaf bharu..singgah beraya umh kakak aku jap..ptg tu ramai yg dtg braya..ank2 sdara,spupu,jiran..mlm tu tdo kt umah aku..p hubby aku pegi tdo umh spupu dia cz cousin dia akd nikah..aku xpat nk pegi cz baby meragam n buat hal plak..nangis xrenti2..mak aku soh sapu minyak yuyi..then dia berak..rupanya dia skit prut..pastu baru la stop nangis..hu3..

KHAMIS(18/11/2010):
pagi tu ramai gk yg dtg beraya..
thghari: hubby,aku,bb n ma aku pegi kenduri cousin aku kat Pantai Sri Tujuh..t aku upload pic dia..rini xsmpt lg..pastu hubby aku nk round2 kt area pantai tu..
pastu lam kol3pm pegi lak kenduri umh spupu hubby aku yg akd nikah mlm tadi..kbtulan pgntin laki pon bru sampai..mmg meriah xyah ckap..pic pgntin tu pon t aku upload..hu3
mlm tu mak mertua aku ajak pegi umah nenek hubby aku..

JUMAAT(19/11/2010):
Pagi jumaat tu kt kg aku de pasar minggu kt pasar Wakaf BHaru,so aku ajak hubby aku pegi..kt ctu brg2 memang murah..byk gakla kami borong tuk wat blik Seremban..
Pas hubby aku pegi solat Jumaat, mak aku ajak pegi kenduri umh sdara aku..emm ponat tol..then pegi melawat arwah tuan guru kampung aku..
Petang tu lam kol5.30 kami gerak pegi kg hubby aku..cz pg sok nk gerak lik Seremban dh..

SABTU(20/11/2010):
10am trus gerak dr umah nenek hubby aku..singgah Pasir Mas jap beli pe2 yg ptot..kol11am gerak lik Seremban..pai kt K.Krai jalan jem truk sgt..ade 2eksiden..nauzubillah!..lik ni ikut Raub-Bentong-Karak..sampai umh kol 10.30pm..kt 12jam perjalanan..mmg penat..lik trus tido..

AHAD(21/11/2010):
Ptg tu pegi jenguk umah kuaters n lepak kt sana ng hubby n baby..bis citer Masyitah baru lik Sikamat

so,tu jewla story spnjg cuti aku slma 5hari..mmg fun laa gak..cuma penat jewla..k la aku nk smbung keje..rini Audit JKR nk dtg..so byk nk kena prepare..n rini ptotnyer aku ade onterview guru kt KL..p ade la sbb2 yg xpat nk dielak..cz tu aku absent..k la...continue soon k..

wassalam...


No comments:

Post a Comment