Friday, August 20, 2010

-wan afeef adli,ibu syg sgt adik-

ai sume..rini nk citer sal baby affef..permata hati aku n suami aku,wan..hari ni dh 2bln 10 hr umo afeef..kejap jer ms berlalu..






10.06.2010..baby afeef dilahirkan ng selamat..n normal..5.43am..p ms dia kua,husband aku gtaw dia xngs ckt pon..itu sal afeef dbwa ke tgkt6 n dmasukkan dlm inkubator..xclap aku ptg tu bru aku nek tgok dia..aku pon msh xde tnga,tu pon hsbnd aku tolak ng w.chair..bygkan aku kt wad tgkat 2,afeef lak tgkt 6..seksanya xyah ckap..p itula,kasih seorg ibu kn..sggup..bl dh tgok bb sdiri skit n pnat sume hlg..

1st time aku tgok bb ku,cm xcaya pon ada..cian dia lam inkubator,kua air mata aku sbg seorg ibu bl tgok wayar2 y pnuh kt bdan dia..

hr ke2 brula aku dpt nyusukan afeef..seronok sgt xdpt nk dbygkan bl dpt peluk dia..sblum tu just leh pgg tgn dia je cz doc xbg kua dr inkubtor tu..

kenangan y xdpt ku lupakan spnjg d wad bersama afeef..

hr ni umo dia dh 2bln lbih..pe y dia dh pndai skg asyik bercakap jeee..xrenti2..p bhs dia laa..n 1more,kaki xprnh nk diam...ha..lg 1,bl dia tdo,fvourite dia ialah menggeliat..hi3..plg aku suka tgok..

n skg ni lak afeef dh pndai merengek soh bwak dia g jln2 ng troli..yela pkcik2 die dh ajar jln2..mn xnyer dia xmrengek soh bwak dia jln2..smpaikan mlm smlm aku n hsbnd xdpt nk tdo..menangis je..ltk lam buai xnk,bg mamam pon xnk..

nk taw bl dia snyap?bl aku dukung dia n ltk dia lam posisi ke dpn cm dok lam troli..cz dia nk tgok dpn dia..pndai n cerdik tol afeef nie..

ibu syg sgt kt afeef..dalam tdo pon die leh tersenyum..n bl aku nyusukan dia,kdg2 bleh dia stop jap n taw dia watpe?gelakkkkk!!adoi yai..afeef2x..caner ibu xrndu bl ibu dtg keje?

1lg..afeef suka senyum..n dia rupanyer ade lesung pipit cm ayah dia,so manis cm ayh dia la kan..

xsbr nk tgok afeef besar..nk bwak g jln2..kecik2 xbleh lg..ibu tggu taw syg..

No comments:

Post a Comment