Saturday, August 7, 2010

-my education-

    Assalamualaikum


Hari ni aku nk citer perjalanan ttg persekolahanku..jom...
1990:
As i told before at my resume, i was born in 1984 rite?? so, in 1990 aku dh start masuk sekolah taska..ms tu my age is 6's..taska tu familiar ng nama PASTI Kubang Batang.taska tu is very nearest wif my home..so aku g sdiri jelaaa..time tu my mom still buat bisnes lg...so kedai my mom tol2 dpn my taska..pe lagi,rajin nar mengular..kecik2 dh pandai..brg2 lam kedai my mom kerap hilang..hi3..nk taw kemana?aku bg kt member2 taska aku lar... :-)

1991-1996:
Then, in 1991 umur aku 7's..mak aku bawak aku daftar utk thun 1 kt SEK.KEB. KUBANG BATANG.1st day tu memang la kan..nangis xyah cakapla..cam mem2 kelas ku yg len..dioerg lg truk :-) ...till 1996, aku dilantik as a librarian..baju librarian time tu warna kuning coklat..hari2 masuk library kemas buku yg bersepah..emm p aku suka..cz hobi aku suka mengemas..so, dont care la kan..aku finish kat sek rendah thun 1996 (UPSR)..cikgu2 y aku igt lg nm dioerg cm miss wee, mr.teo, cikgu amran, sir razali..n the rest laa.. p ms.wee aku kan igt pai bila2..cz dia ngajar subjek math..hr2 aku kena berdiri n kena cubit maaa...adussss!gara2 xigt sifir..ms.wee yang suat..pai bila2 aku kan igt..xclap aku thun lepas aku de terserempak ng dia kt pasar..xsangka tol..n yg pasti,she also still remember me..hu3...

1997-2000:
In 1997, mak aku register aku di SMUA MARDHIAH KUBANG BATANG..p sek tu kena masuk kelas peralihan dulu setahun..so aku mik PMR pon lewat stahun laa in 2000.kt sekolah tu aku jmpa member2 baru..ruby,masitah,siti aminah,rosli,kimi,mawi,pijo n senik..emm, kt sekolah tu aku masuk semua contents lau u all nk taw..pertandingan tilawah,pertandingan kuiz math sains, pertndgn seni khat,syarahan bm,bi,n arab, dart, bola jaring..sume aku kebas laaa..hu3..sijil lam folder aku xyah ckap..mmg byk.. :-) xsalah pon lau nk aktif kan..

2001-2002:
Kemudian aku smbung di SMUA TARBIAH ISLAMIAH CHABANG EMPAT utk form 4 n 5..kt sek tu bertambahla member2 aku cam ielah,ada,shahra n the restla..ramai ngat..kt sek tu aku join byk gak la kelab..kt sek tu xde sgt citer2 y best..so lets go utk thun sterusnya.

2003-2004:
Masa ni aku masuk ke lower n upper six di SMKA FALAHIAH PASIR PEKAN.kt sini lah terlalu byk pglmn hidup yg aku dpt..p xpela..cerita lama kan..xelok utk diungkit..p sek ni mmg the best laa..yelaa antra sekolah asrama y terbaik di malaysia..bangga ngat..kt sek ni aku dpt member2 baik cm yana, kemaa n ichah..y laki lak cm akman,duea,sekut n others laa..emm kt sekolah ni aku dpt anugerah pelajar cemerlang in STPM..hu3...cayalah!!


2005-2009:
Emmm Alhamdulillah..aku berjaya diterima utk smbung study kt universiti..aku dpt USIM..so,3july 2005 aku g dftr ng mak aku..mak aku lg!he3..beselaaa..p ms tu usim msih kt ampang perdana keyL..skg ni bru la ade kmpus kekal kt nilai..kos yg aku dpt ialah sarjanamuda fiqh n fatwa dlm bidang syariah n undang..spnjg aku kt usim,aku mmg aktif sangat2 terutama lam sekretariat rakan muda..bermula dari ahli biasa then aku dinaikkan utk jadi exco hinggalah ke timbalan pengerusi sekretariat..pogrem2 y aku join xyah ckaplaa..mmg byk..itu lam sekretariat..lau pogrem len cm misi bantuan mangsa banjir kt pagoh johor, pogrem ng org kurang upaya, sukan memanah n berkayak..n mcm2 lg lah...


01.08.09 aku telah berjaya menerima segulung ijazah..konvokesyen tu diadakan di picc putrajaya..wahh bangganya cz akhirnya ijazah yg ku tunggu sekian lana dpt gak ku pegang..alhamdulillah..


 
     


2010:
Selepas berjaya mendapat segulung ijazah, kemudian aku ditawarkan untuk menyambung pengajianku diperingkat sarjana(master)dlm bidang syariah..1stly aku igt xdapat dh..lama gakla menanti..p alhamdulillah rezeki aku kan..dapat gak bergelar master student..


so..itulah sahaja kisah ttg pengajianku..moga master ku dpt ku habiskan sekadar cepat yg mungkin..cz pastu insyaallah aku berniat utk sambung ke peringkat phd..amin!



No comments:

Post a Comment