Saturday, August 7, 2010

-Hati Ini-

         Kini aku adalah aku y telah bergelar isteri n juga ibu...
         Dulu..........
     Bila mengenangkan saat dulu terlalu banyak untuk dikenang..dikenang dengan senyuman dan juga air mata..
        Itulah aku yang dulu..
      Pedih utk dikenang dan jua sedih utk ditangisi...Kebahagiaan telah dirembat dalam sekelip mata kerana mereka ternyata tidak mampu utk menerima suratan takdirku..dia tercipta utk ku..dan dia telah ditakdirkan utk diriku..sesungguhnya hanya DIA y mengetahui segala isi hatiku..kepadaNYA ku memohon pertolongan,kepadaNYA ku berserah dan memohon kekuatan  utk hati ini..
       Hati ini...
     Tertanam segala kenangan perjalanan hidup yang tersurat dan tersirat..kebahagiaan y telah sekian ku gapai 
 hilang tanpa dipinta...
     Hati ini..
     Sehingga kini hati ini meratapi semua kesedihan itu..dan sehingga kini jua ku buntu mencari damai seperti 
     dulu..mengapa semua ini terjadi?siapakah yang bersalah??
     Hingga kini ku terkilan dengan sikap mereka..mengapa hati ini diperlakukan sebegitu rupa?aku sedih dan 
     terkilan...buruk sangatkah hati ini?jahat sangatkah aku?
Hati ini...
Terlalu berat utk ku pikul takdir dari Yang Esa..
kekadang ku meratapinya..seseungguhnya aku xmampu
aku tak berdaya..
seringkali ku cuba melupakan,seringkali jua semangat ku hilang..
Hati ini...
Dengan seribu tanda tanya
bilakah semua ini kan berakhir..
Sesungguhnya...
Aku terlalu merindui kenangan dulu..
Aku merinduimu...
Hati ini..
Ketidaksempurnaan y telah berlalu
menitiskan air mataku..
Namun ku tahu..
Takdir itu telah tersurat dalam perjanan hidup ini..
Yang perlu ku pasrah dan redha..
Hati ini...
Memohon moga ianya kan berakhir 
Ya Allah
Sesungguhnya aku sudah tidak berdaya lagi menanggung semua ini
keseorangan..
Aku makin lemah dengan ujianMu ini..
Ku mohon dariMu
Tunjukkanlah segala hikmahMu utk semua takdirku ini
Ku mohon ya Allah..
Hati ini..
Akan sabar menanti perubahan itu 
Namun kekuatan ku pohon dariMu..
Tabahkanlah hati ini..
Bukakanlah pintu hidayahMu Ya Allah..
Ku menanti saat itu..
Amin...

No comments:

Post a Comment