Wednesday, August 25, 2010

-haloooo-

rini nk tulis pe yerk???emm rini xde mud ngat nk wat keje..bdan letih..xckup tdo..huk3..baby afeef skg ni kerap berjaga mlm..mlm td kol3 pg bru dia tdo..adoi yai..pelik tol,siang tdo,mlm berjaga..nenek dia gtaw afeef terikut ayh dia ler..hu3

emm ptg t aku de kelas..kenala pegi even mls jek..cz smlm dh xpegi..
pe lg yer?mak wan ajk aku lik kg rayer ni..tinggal la wan sesorg kt cni..emm xpelaa..xkn la aku nk tggl hsband kesayangan aku rayer sorg2 je kt cni kan..xpelaa..ry cni pon xper..aku kt cni pon rmai kwan,fmly agkt y dok kt mantin n  batu 3 semenyih pon ader,,pe kisah kan?lama dh aku xg jenguk mama n abah..camnor la dioerg?rndu ngat cz dia bek n terlalu bek..aku knl ng mama n abah cz ank sdara aku y bwak aku kerumah dieorg..so,aku lak y dbuat ank agkt..hu3..p best,mama n abah are very nice..specially bl mama masak msakan jawa die..fulamak..mmg sdap..

teringt lg ms aku slalu g umh dia ms kt usim dlu,weekend je abah dtg mik aku g tdo umh die..n die de ank agkt sorg,laki!laki tu tb2 minat ng aku n ajak tunang..hu3..xmo lor aku!!aku juz bt die abg agkt aku jer..p ms tu die soh aku plih dia ke wan,p ht aku ttp pd wan..nk djadikan jdoh kan..

cdgnya raya ni aku nk g beraya umh dieorg..dekat jer pon..ikut nilai,bukit mahkota n jln bangi lama..trus smpai..n then,nk g umh kakak agkt ku,kak lina kt senawang..aku ramai kenal kt cni..xdela sedih ngat..mem akku y dok rantau pon ade,,p segan lak nk g raya umh die cz dia xajak..hahahaha..umh bkl spupu aku tunang faiz pon ade kt linggi..pe kisah..

hu3,,sebenarnya sj jer aku nk nyedapkan ht aku ni.at least aku xdela tergugat utk lik kg..hahahaha..poyo jerk!!

smlm mak aku kol tnya lik xraya t..hua2..sory ma,ry thun dpn bru bleh lik...ry hj t pon aku cuti sari jer..susah tol kojo private ney..adoi yai..mtk2 keje y aku apply tu ade tersangkut salah 1,specially y post pegawai perkhidmatan pendidikan siswazah tu..amin..wan ckap lau aku dpt y tu,lau posting jauh pon pegi jer..emm yela kan,,hope dptla kali nie..

aku ada offer keje kt melaka n kelantan ritu,p aku xleh g..y kt melaka tu post die best..bhagian pyelidikan mknan halal..p ms aku dpt offer tu aku bru je kwin..hu3..trpksa la aku tolak..pai officer tu pujuk aku soh fikir lg skali btol ke xnk..p xpela..aku ckap kt officer tu bg la rezeki sy tu utk org len..emm lau aku trime offer tu,skg ni dh jd pegawai pee..ha3..yo yo or jeeee!!

maybe rezeki aku lom smpai lg..rezeki aku y 1st dtg,aku dpt bina masjid..n then dpt bb..tu rezeki y terlalu berharga ngat..maybe n insyaallah pasni akn adala..usaha sudah..cuma blom sangkut lg..

y lg 1 aku dpt ms aku ngah praktikal kt mhkamah..as a syarie lawyer kt 1firm tu..lawyer tu mmg femes kt kelantan, p aku xnk cz die bg syarat soh kawin ng adik die,,gile per?xmo ler aku,,,,xterfikir pon pai kesitu..hu3

lau diingt lik kisah2 lm n perjalanan idup ku,byk ngat episodnya..letih lau nk dtulis kt cni..p xpela..sikit2 blehlaaa..skdr berkongsi kan..moga perjalan n episod idup aku utk akn dtg adlh lebih baik than before..amin..

No comments:

Post a Comment