Friday, August 13, 2010

-Kesabaran Ada Hadiahnya-

Dengan kalimah suci Bismillaihirrahmanirrahim..

Hanya DIA yg maha agung n maha mengetahui segala yg telah tersurat dan tersirat disebalik segala takdir n ketentuan..

DIA maha agung, maha besar, n maha bijaksana dalam mengatur perjalanan kehidupan hambaNYA termasuklah aku..bermula dari ceritera hidupku dulu sebagai seorang perempuan....

Maha suci Allah y telah menemukan aku dengan wan,suamiku kini..3 December 2007..itulah saat permulaan perkenalan kami..dengan ringkasnyer....

Time tu aku baru bis pogrem kt kolumpo sbgai  fasilitator..n mlm tu tggu tren nk lik kg...adala mamat tu ngah pndang2 semacm..1st aku igt die nk ngorat member aku..aku pon xkisahlah...nk dijadikan cerita..tren dh smpai dh time tu..tb2 adala pakcik sorg tu dtg gtaw y ade sorang laki nk number fon aku..aku pon selamber je ckap nk no fon dtg mtk sdiri..wa3..asal lak aku gelak?cz aku yakin mustahil laki tu kn dtg..lgpon tren dah smpai pon..

Hu3..tekaan aku clap daa..tb2 die dtg kt aku..ya Allah laki td ni ke?y aku bajet die nk ngorat member aku?biar betul..time tu ngan kalutnyer die soh aku tulis num fon aku kt kertas y die bg,p aku xtaw nk pk pe time tu..tren dh depan aku..d buatnyer aku kena tggal dek tren caner?then,nk jmtkan masa ng tren y dh kt dpn aku tu,aku soh he die tulis no fon die,t aku msg die..dalam hati aku..huh!mcm la aku nk msg dia..igt mudah aku nk bg no fon aku kt org aku xknl?sori la bro..

p tulaa..dh nk djadikan takdir kan..jdoh aku hr ni ng dia..nek je tren,aku pon msg die,thanks cz sudi antar aku nek tren td..mak ai,pe y aku buat ni,td bkn main sombong xnk bg no fon..adoi yai...

Bermulalah kisah persahabatan aku ng wan...3 dicember 2007-1 april 2008...1 april 2008 tu aku n dia declared as a couple..hu3..cam mimpi jerk..time tu dia nk antar aku balik nilai ng kete dr seremban..time tu lah kiteorg declare..hu3..cam main2 jer..

N nk dipendekkan cerita..malas aku nk ungkit citer lama..xbes r...

Aku ringkaskan jelaaa..december 2008..ms tu aku de pogrem kt pilah sbgi ketua fasilitator..eh clap..naib timbalan jerk!ms tu aku dh closed off dh ng dia..aku dh nekad utk lupakan die..100% aku dh lupakan die dsebabkan adala 1 cerita tu..mls la aku nk citer kt cni..nk msuk je pntu entrance kompleks belia pilah tu ada 1 kol dr some1..p bkn wan..trus aku xbleh nk tmpukan 100% pogrem aku time tu 4hr 4mlm..

Lastly,aku trime dia blik dlm idup aku even aku dh tawar ht sbnrnya...lyan pun cm bese2 jer..

n ms aku nk cuba trima lik die lam idup aku,tb2 de lak mslah..citer y sama..trus aku xbleh blah..aku dh nekad..NO NO NO!ms tu lau xclap aku lam bln 3 or 4 thun lpas..igtkan dh settle..p rupanya x...

Dipendekkan cerita..pastu semuanya dh OK  n CLEAR..lam hjg bln 4 & 5 dia ajak aku kawin..giler per..terkejut aku...p aku pon xbpe nk kisah sgt..cz aku igt die main2..then mak dia gtaw sdiri kt aku y die betul2 nak..dh lama sbnarnya..p aku wt xkisah jer...

Then, time tulaaa bncg pnya bncg tarikh kawin muktamad 09.06.09..ms tu gakla kalut nk g cari brg2 hantaran la pe laaa..adoi yaiii..p lam time tu aku masih blur sbnrnya..cm xcaya jer..yeke aku ni nk kawin?????

Tanggal 09.06.09..itulah majlis kami..kol 11 pagi kami diijabkabulkan..ng sekali lafaz sah lah kami sbg suami isteri..p time tu aku masih ttp xpercaya..sukar nk diterima akal...kami nikah di masjid kg aku..1st tgok die pakai baju melayu putih..mak ai ensemnyerrr..hu3..aku epi sgt time tu..then majlis continue lak pas zhor..emmmm....

Itulah kisahnyaaa...scr ringkas!mls nk citer pnjg2..y pnting hidup kami bahagia..bahagia sgt2..n bl dh kawin tu semua persoalan y ad lam fkrn aku ms couple dlu dh trjawab sume..dia dh jelaskan sume...ooooo baru ku tau crita sbnar..

Itulah..kesabaran akhirnya dbalas ng kebahagiaan..byk perkara n dugaan dtg ms couple dlu..o aku ttp sabar,cuba hadapi ng redha..akhirnya kbhagiaan adlh milik aku..aku syg sgt kt dia..bnda y dh lepas kami dh sm2 lupakan..yela ms couple dulu aku cmburu kan dia,dia lak cmburu gak..p tu citer lama ms couple dlu..bl dh kawin..sume dh ok..dia dh jd suamiku,n aku dh jd isteri dia dh..not to worry anymore..

Pada 01.08.09 hari konvokesyen aku..aku telah berjaya meraih segulung ijazah..n xsgka kejayaan ku itu aku dpt kongsi ng suamiku..hu3..dlu jeles je tgok member2 bl hr knvokesyen suami dtg teman,,p sape sangka kan???n dia bg bunga kt aku..ada wish y die bg kt kad..pai skg aku masih simpan ucapan dia tu..trlalu bermakna sgt.. :-)

Dipendekkan citer lg,bln 05.10.09 aku disahkan pregnant 4mggu..bkn main gembira dia..duduk pon xsenang..kesana kemari..suka ngat aku tgok die time tu..

10.06.10,aku selamat melahirkan anak kami..baby boy..igtkan baby nk kuar hari anniversary kawin kami 09.06.10..p lewat sehari..p xpela..Wan Afeef Adli..itulah permata hati kami hingga saat ini n selamanya..dia selalu cakap dia cuma ada aku n baby je sbgai harta dia..n aku pon sama..hnya baby n dia hrta aku dunia akhirat..even khidupan rumahtangga ada pasang surutnya, p Alhamdulillah kami mampu harunginya bersama..kami bahagia..moga kebahagiaan selamanya milik kami..n kami dpt didik ank kami ng sebaiknya..

Sesungguhnya bl diingat n direnung kembali,kesabaran,ketabahan n redha ku pd dugaan dulu ada hadiahnya y DIA anugerahkan padaku hari ini..Wan,Baby Afeef n kebahagiaan..syukur ke hadratNYA..amin..

No comments:

Post a Comment