Saturday, October 23, 2010

-salam keceriaan-

1st of all..assalamualaikum w.b.t to all bloggers here..

23.10.10 on Saturday..rini aku dtg keje bawak my baby Afeef..hu3.cz nenek dia ade urusan..so aku pon bwakla Afeef ke opiz..sian my bb trpkasa bangun pagi ikut ibu dtg keje yer??rini kbtulan xde keje sgt yg kena buat, so melayan dia jewla keje aku..lam pukul 3pm td nenek dia datang mik..so tinggalla aku kt opiz ni lg menanti ng penuh sabar tepat jam 5.00pm..hu3..sambil2 tu aku on la my laptop, then my fb,then my blog..tgok pe2 yg latest..n then mencatit pe yg perlu aku catit..

Hari ni ssungguhnya aku amat berasa lega..thanks specially to my hubby(ur words is maybe yes!!she is??...)..then my beloved friends..cz support me..n some1 my best frenz yg mmg taw citer n kisah cintaku dr awal lg..thanks for ur advice..a lot of thanks!!
Utk pe aku nak pk sume bnda yg menyemakkan kpala kan?hu3..mmg xde ms aku nk pk sume tu..aku masih byk bnda nk pk..ng poblem sal ****.., my family yg plg aku syg, my big family kt kg yg aku teramat rindu trutama my mom, my nephew(amirul), n my youngest brother..love u all! n also my master study..pejam celik pejam celik dh 1sem aku study..tinggal lg 3sem..cpt je ms berlalu kan?xlama lagi aku kn bergelar as a master!alhamdulillah..so bila di pk blik ng msalah sblm ni, i have to aware..aku ni dh degree..n skg dh master..so jgn jd cam budak yg below la..pk cm bdk master r kan??hu3..berlagak x?mmg aku kena berlagak pon..ikut suka aku la..bkn biskan duit sesape pon utk aku smbung blaja...ade aku kesah????

Yerla..aku b4 ni zuhud jew..sume org ckap aku ni terlalu baik sangat..opizmate aku yg laki pon ckap aku ni terlalu baik..org pijak kpala pon xksah..mak aku pon sama..aku igt lg mak aku pesan dlu.."cuba la jd org keras kepala ckt,jgn nk baik sgt ng org"..he3..mak aku bkn mksudkan soh aku jd keras kpala..p dia soh aku jd cam hati batu ckt..jgn terlalu baik n mudah sgt kesiankan org...emmmm p tuelaaa..aku xbleh ar sbnr2nyer..

P skg ng per yg terjadi smlm mmg aku kena ikut ckap my frenz n my mum..aku kena EGO skg...yer!!aku master student..so my mind is very highest than them(********)....emmm malas la aku nk igt blik citer bodoh tu..ape kelas kan??xstandard lgsung!hu3..nk try jd hati batu la ckt!

Skg ni aku ngah praktikkan speaking aku in English..emm cz aku nk kena buat research in English, then aku nk kena jmpa my supervisor..so dia tu bukan calang2 orang..peguam negara..Dato' Faiza Tamby Chik..saper di kalangan lawyer yg xkenal dia...dia la yg handle kes Lina Joy(apostasy)..lgpon bila aku dh siap buat research, aku kena present utk 3 0rg doktor philosophy..lam bhs inggeris lak tu..adu yaiiii!!so,start from now, aku kena praktik..i have to!!hope sume berjalan lancar..aku skg ngah manage my schedule..aku nk mik ms 1hr utk aku g library ukm tuk cari sume bhn yg aku nak..then bru aku g jmpa my supervisor..nk taw x pe tjuk my research??>>>>>THE RIGHT OF WOMEN AFTER DIVORCE-TOWARDS CUSTODY & MAINTENANCE<<<

WHY I CHOOSE THE TOPIC??the right of women.......cz aku rasa tajuk tu mmg ssuai utk keadaan sms..skg ni bila aku perhatikan kes2 cerai,ramai dikalangan wanita yg xtaw per aciton yg dioerg perlu buat lpas tu..plus, kawan aku pon termasuk dlm golongan tu..aku kesian bila pikirkan keadaan mereka..mereka perlu taw ape hak2 mereka selepas diceraikan or bercerai..am i right??

Buat ms skg, aku perlu tumpukan 200% utk my research..lg 3sem aku perlu siapkan sume tu, n i need to prepare from beginning..n also should be mastered in my research..fuhhhh!hope i'll make the best for my future..on May 2012 aku dh bis my master..then Insyaallah aku kan smbung my Phd..p my dream bkn nk further kt Malaysia..aku nk further kt oversea..he3..itula cita2ku selama ni..mmg aku teringin sgt!!Ya Allah, Engkau permudahkanlah...

N my husband..i mean, my beloved hubby..skg ni dia pon ngah further study in biznez n management..lg 1sem je lg tinggal..xsabar nk tgok dia grad..hu3..hari tu ms aku grad, dia yg join..xsgka tol aku grad bergelas as a wife...

Emm pe lagi yer yg aku nk write @ here??cam dh xde idea kot..yg penting skg..aku tersangat2 berterima kasih n bersyukur utk segala ketentuan,takdir n ape jua rintangan yg datang..itu semua anugerah dari Yang Maha Esa utk hamba yg disayangiNYA..n aku redha padamu Ya Allah..sesungguhnya segala perancanganMU adlah terbaik n ade hikmahnyer..n thanks a lot coz Engkau anugerahkan padaku seorang suami yg terlalu baik..ternyata pilihanku adalah tepat..walau berbagai dugaan melanda..I LOVE MY HUBBY SO MUCH..oppps xlupa gak to my dearest baby..ibu sayang adik sangat2...

So, bermula dari hari ni..i want to change my mind, i want to start my new life..my new friends..i wanna throw out herself from my friendlists..likes my hubby said..ignore her!!aku masih ramai kawan yg nak kwan ng aku,,yg support aku...so no need to be urgent if u're not be friend with her..

Aku adalah aku..my life is MY FAITH, MY HUBBY,MY BABY, MY STUDY, MY FUTURE, MY DREAMS, MY BEST FRIENDS....no else!!nyah sume dari my life..i dont wanna know about u anymore!!so lets change our mind..lets ignore pe2 yg sia2 n yg xmendatangkan faedah!!Allah bersama orang yg sabar n hanya DIA yg mengetahui segalanya..so chaiyok!!jum mulakan NEW LIFE, NEW MIND..
Renung2kan..selamat beramal!!

Wassalam

No comments:

Post a Comment