Friday, October 22, 2010

-mood terkezut-

Assalamualaikum to all bloggers for today...how r u?i hope all of u're very well..

Sebenarnya aku masih lam mood terkezzzzzutttt disebabkan komen aku kt my wall kt facebook..this is my statement:

"Please do not be a grudge person."jdoh,prtemuan,ajal & maut"has been written by our Creator!kite semua hnyalah pnjaman, tidak ade ssiapa yg memiliki & dmiliki.semuanya milik Allah!!tidak ade istilah mrampas dan dirampas.kita semua dikurniakan akal utk berfikir.so renung2kanlah.(pesanan penaja:semasa bercinta, ingat All...ah.bercinta biarlah berpada2.jgn trlalu yakin dia akn jd milik@jodoh kita,kelak diri akn merana)"

Statement ni aku xterniat pon utk tujukan khas kepada INDIVIDU tertentu..this is for overall..umum..peringatan bersama..ade macam aku tuju kepada individu ke?habis ramai yg LIKE my statement tu camner??

Emm..xsangka lak aku ade orang terasa rupanyer..laaa, u rasa u salah kew lau terasa ni?nampak sangat la kan..ha3..(itu statement jahatla kan?)..p aku xdela tuduh dia pai camtu..p yg terkejutnyer kenapa dia lak yg terasa???ni aku nak open la ek utk hari ni..sorok2 nak buat ape kan...ni statement individu tu..


Assalamualaikum....

Hari ni aku datang keje ngan hati yang berbunga2...Ingat perasaan ini akan terus sampai ke petang la...tapi aku salah bila ada 1 berita yang membuatkan aku sakit hati n panas hati bila ada orang sampaikan pada aku 1 berita yang betul2 buat aku hilang sabar rasanya....siap copy n send kat msj aku lagi....yang nak tuduh2 aku ni ape hal beb....???????????

Aku nak tanye sikit la kan...???? ape salah aku sampai ko leh cakap macam ni...???
 
Please do not be a grudge person."jdoh,prtemuan,ajal & maut"has been written by our Creator!kite semua hnyalah pnjaman, tidak ade ssiapa yg memiliki & dmiliki.semuanya milik Allah!!tidak ade istilah mrampas dan dirampas.kita semua dikurniakan akal utk berfikir.so renung2kanlah.(pesanan penaja:semasa bercinta, ingat All...ah.bercinta biarlah berpada2.jgn trlalu yakin dia akn jd milik@jodoh kita,kelak diri akn merana) ayat ni aku copy dari msj yg org send kat msj aku....aku xtau la kan ayat2 ni ditujukan utk aku ke apa kan..??? yang pasti aku rasa mmg dia sengaja tujukan utk aku...yang aku marah n HOT sangat...Ayat kat atas ni ape kessssss....????? ape yang xpuas hati lagi...??? Aku rasa start benda ni mula2 kes bola, lepas 2 kutuk mengutuk negeri masing2, sekarang timbul cite pasal ni pulak apaaaa haaaaaaaaaaal................???????? xde kene mengena langsung...huhh..!!! aku betul2 xpaham...orang macam ni pun ada ker..???

Ada ker aku cakap kau..?? ada aku tulis nama kau...?? ada aku cakap kerrrr.....??? aku pun xpaham ape yang kau xpuas hati sangat ngan aku...?? Tolong la wei..jgn ganggu hidup aku, jangan ganggu rumah tangga aku...??? aku xpenah ganggu kau n rumah tangga kau...so ape yang kau xpuas hati lagi...????

Hari ni aku betul2 hilang sabar rasanya...aku cuba utk menjadi kan dia sahabat tapi kau buat macam ni lak...lau ko rasa xleh nak terima aku sebagai kawan dah la...jangan nak timbulkan cerita yang bukan2....jangan nak bangkitkan cerita yang dah bertahun2 berlalu...aku nak cakap kat sini aku dah ada suami yang aku sayang, cinta, kasih kan aku....so aku harap kau puas hati la...aku x penah ganggu hidup kau 1 keluarga kan......so TOLONG JANGAN GANGGU AKU N JANGAN NAK WAT CERITA YANG BUKAN2 LAGI......selama ini aku puas bersabar...kau pun dah kawin ngan dia kan...nak ape lagi..??? n aku xpernah ungkit ape2 pun....aku redha dengan setiap ketentuan ALLAH...n aku sentiasa ingat ALLAH...sebab aku ada akal fikiran la aku biarkan semua nya...

Ya Allah yang maha pengasih lagi maha mengetahui...kau bantulah hambamu ini ya allah...aku redha segala ujian yang kau berikan pada hambamu ini ya allah...kau jauhkan lah aku dari segala fitnah...kau jauhkan aku dari orang yang memburukkan hambamu ini, kau jauhkan lah aku dari segala kemarahan....kau kasihani lah hambamu ini......Ya Allah...!!!! Amin Ya Rabbal Alamin.......
Aku memang terkejut sgt bile baca statement xpuas hati dia..masalahnyer ade ker aku ltak nm ekau bai?xde kan..n aku berani bersumpah aku xterniat utk tuju kt ekau..aku datang keje pg td aku terdengar topik ni kt radio, then terdetik la lam kepala otak aku ni nak tulis benda ni kt my wall (ikut suke hati aku la cz tu my wall)..utk peringatan bersama..cz ramai mem2 aku yg dok mengadu sal kapel masing2..ha???so what????
Yang aku sedey ngat statement dia yg ni:
"bila ada orang sampaikan pada aku 1 berita yang betul2 buat aku hilang sabar rasanya....siap copy n send kat msj aku lagi...."
Aku memang nak tawla sape makhluk batu api tu sbnrnya...aku igtkan bila dh remove dh xde HOT MENGHOT dh..p aku cilap rupanyer..emm sapela makhluk perosak tu hah?seriously, i wanna know the person!!aku nak dia tampil mengaku n mintak maaf sdiri ng aku n individu tu!!memang kuang ajar tol la makhluk tu..yg menjadi pelakon dalam cerita ni aku n individu tu jew..p nape org len yg xde kaitan pe2 boleh lak interprem n pikir statement tu aku tuju utk individu tu??******* tol la makhluk tu..ade lagi makhluk zaman jahiliyah dizaman moden ni rupanyer...
1st aku baca statement individu tu,aku betol2 terkejut..n tetiba rasa cam berat je kepala aku..n air mata aku ng lajunyer turun..mmg sedey tol time tu..aku bukan sedey cz ayat individu tu..aku xpernah nk berdendam ng dia..dia dh jd kawan aku..dia dh pernah dtg beraya umah aku,aku pon pernah g beraya umah dia..p yg aku sedey hubungan persahabatan antara aku n dia kembali putus..n kenapa makhluk tu sampai hati memecahbelahkan kami..KENAPA???
Mengucap panjang bila aku baca statement xpuas hati individu tu..p xpelaa..maybe dia xbersalah..mungkin dia salah sangka kot..p aku xpernah nk berdendam ng dia..SUMPAH!utk ape aku nk marah n HOT..aku taw sume ni syaitan iblis nyer pasal..mmg mereka sume tu sukew lau anak adam ni berpecah belah n bergaduh..ol x ckap aku??lagi HOT lg syaitan iblis sukew..aku redha..Plus, aku dh luahkan sumer kt my hubby lik lunch tadi..n dia nyer feedback is....................(biarlah rahsia)..
N makhluk yg jd batu api tu,,aku teringin gak taw sape namanyer..aku xkan marah n berdendam..aku cuma berdoa moga makhluk tu diberikan petunjuk n hidayah..amin!!
Akhir kalam dariku utk hari ini (22nd October 2010)..
"Ya Allah,ssungguhnya aku pasrah dgn segala ujianMU..n syukur Alhamdulillah aku diberi akal olehmu utk berfikir ssungguhnya ape yg terjadi ni adalah semuanya helah dari syaitan durjana utk memecahbelahkan kami anak2 Adam..Engkau lembutkanlah hati2 kami, Engkau damaikanlah hati2 kami..jauhkanlah hati2 kami dari perasaan dendam n amarah..Satukanlah hati kami kepada KeimananMU yg Satu..Engkau maha mendengar n memahami..perkenankanlah Ya Allah..amin!"

No comments:

Post a Comment