Thursday, October 28, 2010

-ensetku hilang-

Salam sumer..rini aku nk story sal enset aku yg hilang (p dh jmpa blik)..hu3...

Alkisahnya semalam hubby aku dtg tukar kete ng aku..so dia tinggalkan aku motor la..dia nk g Pilah ng Pojie opizmate dia..nak dijadikan story la..laptop aku tgglkan kt opiz..cz xkan aku nk bwak blik ng motor?bhaya what??am i rite?

So,aku just bwak blik beg duit n enset jewla..handbag aku xbwak..hu3..aku pon taruk la dua tu lam poket sweater my hubby..so rempit laa..apelagi..sampai kt Lake Garden, aku berentikan motor..cm xsedap lak xkai sweater..so aku mik enset n beg duit taruk lam poket sweater sbelah dalam..then,aku jalanla..ishh ape lak jalan?nek motor laaa!he3..blik je umah..dekat simpang nk msuk lorong umah,aku cm xsedap hati lak..cek la poket tu..alamak!mmg sah..enset aku jatuh..hua3.....

Aku pe lagi,mtk soh adik ipar aku si Haris pegi cari..dalam hati Ya Allah,Kau murahkanlah rezeki aku..amin!p ng penuh hampanya bile Hariz blik gtaw xjmpa..aku kol dapat..so,aku ajak Hariz pegi cari skali lg..cm xpuas hati lak..hubby aku ngah keje time tu..aku pon pegila investigate!hahaha..bek nyer ayat!cam polisi buk...smpai jew kt traffic light Kem Askar,hu3,,dh xpat kol dah..emm redha jewla...aku dh xde rezeki..

Kami blik la ng penuh kehampaan..(p masih dalam mood redha)..

Malam tu,hubby aku fon umah gtaw dia msg org yg terjumpa enset aku mintak jasa baik tlongla kembalikan..then,tb2 enset hubby aku ade kol dr fon aku..india tua yg kol..dia citer yg die terjumpa enset aku ms dia ngah jogging kt Lake Garden..so,dia gtaw nk antar enset tu kt hubby aku lam ms setengah jam..so,hubby aku tunggula..xsampai2 pon..hubby aku try kol lak, dh mmg xdpt..aku ni mnunggu ng penuh hrapan (tp masih redha lau bkn rezeki aku)..sampaila kol1 pagi hubby aku tunggu..hu3..hancur luluh hatiku..aku sbnrnya xkisah lau enset tu xdpt, p contact number lam tu byk yg penting..specially sal keje n loan ptptn aku..hu3..p lam hati masih syg enset tu cz aku dh pakai 3thun enset tu..xpernah rosak walau skali..

Aku dtg keje pagi ni cam janggal jew..yerla..biase nk dtg keje kt tgn tu de enset n dompet..p hari ni??hua3...p hubby aku ckap, tggu je pai hari ni..kot die g anta..lau x,bukan rezeki kitala..so xpelaaa..

Aku pon dtg keje cam bese..hubby aku keje petang hari ni..pg td dia on9 fb..dia pon gtaw uncle india tu dh hntar enset aku..ALHAMDULILLAH..(even sblum tu dh mmg xberharap)..pegi mik ng kak ain d kaunter ktm...emmm,aku pe lagi, mtk permission dr bos nk kua jap..hu3..n dapatla aku pgg blik enset aku..sesungguhnya ianya masih rezekiku..syukur sgt2...Dia makbulkan doaku..terima kasih ya Allah..

So,sekian saja utk story sal semalam..pepun..ternyata rezekiku masih ade..alhamdulillah..amin!oppps lupa lak nk say tahnks kt uncle tu..dia pon xtggalkan number contact die..xpatla nk say thanks..aku doakan uncle tu diberi hidayah utk peluk islam..amin!

No comments:

Post a Comment