Friday, December 17, 2010

-salam keceriaan-

"Bismillahirrahmanirrahim..wa bismillahi a'laihi tawakkaltu a'la Allah"

Salam keceriaan di pagi Jumaat,penghulu segala hari,moga sahabat2 zaa senantiasa dalam kesejahteraan n keceriaan..dan barangkali ade yg berada dalam kesedihan n kedukaan,zaa ucapkan takziah..mungkin ape yg sedang menimpa kita itu ada hikmah yg Allah ingin tunjukkan kepada kita..InsyaAllah..

Zaa rasa tidak ada ape2 yg penting utk zaa remindkan pada saat ini..diketika ini,hati zaa sangat tenang..ckup dengan lafaz "Bismillahi a'laihi tawakkaltu a'la Allah"..permulaan perjalanan ke tempat kerja setiap hari..dan itu adalah ubat utk segala kedukaan..setiap kali zaa ucapkan doa tue,hati zaa sangat tenang..dan mulakan perjalanan dgn penuh senyuman dan hati yg riang..

Mengenangkan cerita n kisah lama,itu semua bisa mengundang kepada kelukaan,kepedihan,kesedihan,dan kekecewaan..utk ape semua tue???

my status on fb today:-
MOTIVASI DIRI:Hidup mesti CERIA & SMILE!!!even dihati ade seribu kesedihan & kedukaan..PENTINGKAN ape yg lebih UTAMA dan ABAIKAN ape yg xperlu difikir n xmendatangkan faedah..USAH biarkan diri anda diselubungi manusia2 yg hanya menyemakkan minda anda..DOA+SABAR+TAWAKKAL adalah ubat utk segala kesakitan & kepedihan!!

So, look forward..xperlu rasanya utk menoleh ke belakang lagi..UTK APA??biarpun nyatanya kelukaan itu masih wujud,namun biarkanlah..abaikanlah!!usah pedulikan mereka yg membenciku,tidak senang dgn kehidupanku,tidak puas hati denganku..n everything!!yg penting,God knew everything de truth!

Look today n forward zaa!come on ok!

zaa
now u have ur life
u have ur family (hubby+baby)
do something for ur future
dun think any unnecessary

zaa
pliz ignore to everybody dat wanna fight with u
u're so smart ok!
u're very inteligent!
u've ur strength
so,ignore them!!

zaa,
wake up dear
day by day
ur dream become nearest with u
pliz keep it!

..........................

Alhamdulillah..hati zaa kini makin tenang..
doa yg xpernah lekang dalam hidupan zaa seharian..
~moga Allah senantiasa memberikan petunjuk n hidayah,lindungilah dari segala godaan syaitan&iblis, permudahkanlah segala urusan,murahkanlah rezeki dan berikanlah keluargaku kebahagiaan sentiasa,jauhkanlah dari sifat2 mazmumah dan tanamkanlah dalam diriku sifat2 mahmudah~

Alhamdulillah..ape jua yg datang mampu kuhadapi dgn tenang..walaupun kadangkala zaa xmampu..cz zaa cumalah insan biasa..sekarang ni kehidupan zaa hanyalah utk kembali kepada alam nyata..abaikan mereka yg xperlu difikirkan lam kehidupan zaa..mereka itu siapa?xpenting kan dalam kehidupan zaa??so what??

"COOL~RELAXING~HAVE FUN WITH UR LIFE~ENJOYABLE"

SYUKUR UTK SEGALA NIKMAT MU YA RABB..ALHAMDULILLAH!!

No comments:

Post a Comment